RECULL OBJECTIUS GENERALS, PARVULARI 3 ANYS
ÀREA 1: DESCOBERTA D’UN MATEIX
I ELS ALTRES
Autoconeixement i gestió de
les emocions
-Reconèixer i anomenar algunes
parts del cos i les seves funcions.
-Explorar i desenvolupar les
pròpies possibilitats expressives i cognoscitives.
-Acceptar les pròpies
característiques individuals i les dels altres.
-Identificar i expressar
emocions (trist, content, enfadat, ...).
-Iniciar-se en el
reconeixement de les emocions.
-Identificar i expressar els
propis sentiments i els dels altres.
-Desenvolupar la seva
autoestima.
Joc i moviment
-Dominar progressivament les
habilitats motrius bàsiques (córrer, saltar, arrossegar-se, mantenir
l’equilibri, realitzar diferents tipus de marxa).
-Gaudir i valorar el joc individual
i col·lectiu.
-Iniciar-se en la realització
de diferents grafismes, respectant-ne la direccionalitat.
-Ajustar el gest i la mirada a
l’acció.
Relacions afectives i comunicatives
-Adquirir habilitats socials i
emocionals (resolució de conflictes, empatia, ...).
Autonomia personal i
relacional
-Adquirir progressivament les rutines i els hàbits referits a l’autonomia personal, la higiene i la neteja, la comunicació i la relació així com el treball i l’aprenentatge
-Adquirir progressivament les rutines i els hàbits referits a l’autonomia personal, la higiene i la neteja, la comunicació i la relació així com el treball i l’aprenentatge
-Participar en la cura i el
manteniment dels objectes i dels espais col·lectius.
-Mostrar iniciativa i interès
en les diverses activitats.
-Mostrar seguretat en les
possibilitats d’aprenentatge i satisfacció pels progressos.
ÀREA 2: DESCOBERTA DE L’ENTORN
Exploració de l’entorn
-Explorar, conèixer i
respectar l’entorn escolar.
-Aprendre a orientar-se i
ésser autònom en els espais propers.
-Observar i començar a
identificar els fenòmens de la natura.
-Observar els canvis que es
produeixen en el seu entorn proper amb l’arribada de les diferents estacions de
l’any i començar a identificar-ne els aspectes més rellevants.
-Observar de forma directa e
indirecta elements del marc natural.
-Conèixer, gaudir i participar
de les diferents festes celebrades a l’escola.
-Iniciar-se en el
reconeixement visual d’algunes figures i alguns cossos geomètrics.
-Reconèixer i anomenar els
colors bàsics ( vermell, groc, blau i verd) i alguns complementaris.
Experimentació i interpretació
-Conèixer les característiques
principals del tema treballat a través del projecte de treball.
-Participar i
experimentar de forma activa en les activitats proposades en el projecte
“Descoberta 3/6”.
Raonament i representació
-Progressar en la presa de
consciència del pas del temps, els dies de la setmana i les estacions de l’any.
-Iniciar-se en el
reconeixement d’algunes nocions espacials i de grandària.
-Reconèixer la grafia dels
números 1, 2 i 3.
-Reconèixer el concepte de
quantitat i iniciar la seva representació.
-Iniciar-se en les activitats
de càlcul.
-Iniciar-se en conceptes relatius
a la quantitat.
-Comparar, ordenar i
classificar diversos materials seguint diferents criteris.
-Realitzar seriacions amb dues
variables (dos colors, formes, etc).
ÀREA 3: COMUNICACIÓ I
LENGUATGES
Observar, escoltar i
experimentar
-Escoltar les narracions de
contes i el recitat de dites i poemes.
-Començar a comprendre les
narracions de contes i el recitat de dites i poemes.
-Mostrar interès per les
explicacions dels iguals i els adults.
-Desenvolupar la curiositat,
l’interès i el gaudi davant de les creacions musicals, visuals i plàstiques.
-Experimentar i gaudir amb les
diverses tècniques plàstiques.
-Utilitzar diverses tècniques
plàstiques (estampar, punxar, estripar, dibuixar i pintar, ...).
-Millorar en la precisió de
moviments manuals que impliquen la utilització de totes aquestes tècniques.
-Iniciar-se en la
diferenciació d’algunes qualitats del so.
-Escoltar amb atenció
l’enregistrament d’obres musicals.
Parlar, expressar i comunicar
-Participar i escoltar en les
converses.
-Començar a compartir les
sensacions i les emocions provocades per les produccions artístiques.
-Fer ús del llenguatge per
expressar les seves necessitats , emocions i els seus desitjos.
Interpretar, representar i
crear
-Ampliar el vocabulari
mitjançant les diferents unitats de programació i diverses situacions d’aula.
-Interessar-se per la
interpretació del llenguatge escrit (a partir del nom propi).
-Memoritzar i interpretar un
repertori de cançons seleccionades.
-Gaudir i participar de les
danses, cançons i audicions.
-Usar els diversos llenguatges
com a objectes de creació, de diversió i d’aprenentatge.
-Iniciar-se en l’ús de
l’ordinador.
Classe dels Mollerics i Classe dels Camagrocs