4 de des. 2015

EDUCACIÓ MATEMÀTICA

Us deixo un enllaç molt interessant sobre  les matemàtiques a l'educació infantil. Moltes de les propostes que apareixen les fem al nostre parvulari també.
enllaç

Aquest article comença amb una reflexió:




"En Pol fa cinc fitxes cada dia …

o quan el coneixement matemàtic es mesura a partir de la quantitat de fitxes que els nens fan a l’escola"
 
En Pol és un alumne de P5 que té tres quaderns de 30 pàgines per treballar els continguts de matemàtiques. Quan acaba cada trimestre en Pol porta a casa totes les fitxes que ha fet a l’escola, els seus pares hi fan un cop d’ull i les guarden en un prestatge de l'habitació d’en Pol.

Un dia en Pol juga a la seva habitació amb l’Andreu, que és un amic seu que va a una altra escola en la qual fan molt poques fitxes (només en alguna ocasió representen en el paper el que han observat, manipulat i experimentat prèviament).
 
Quan ve la mare de l’Andreu a buscar-lo, entra a l'habitació d’en Pol i veu el prestatge ple de fitxes. S'interessa per elles i la mare d’en Pol li explica que està molt contenta amb el col·le del seu fill perquè treballen molt ... cada dia fan almenys cinc fitxes!!! La mare de l’Andreu queda sorpresa, i sense dir "ni mu", pensa que el seu fill no deu treballar gens perquè mai porta fitxes a casa …



L'endemà la mare de l’Andreu demana una reunió amb la mestra i li diu que el fill de la seva veïna treballa molt més que el seu perquè porta a casa moltes fitxes i el seu no …